У професійне свято – День залізничника – працівники відділу
виробничої літератури Волинської ДОУНБ
імені Олени Пчілки приєднуються до привітань на адресу всіх працівників
українських національних залізниць і бажають їм гарних успіхів, благополуччя і високого
професіоналізму, який завжди був притаманний нашим шановним залізничникам! Зі святом Вас,
працівники залізниць України!
До вашої уваги пропонуємо цікаву книгу Турбаніст Д. С. Велика
енциклопедія. Паровози, тепловози, електровози від А до Я / худож. Д. С. Турбаніст. – Київ : Кристалл
Бук, 2019. – 160 с. : іл. – (Домашня
бібліотека).
Рекомендуємо цікаві факти із книги:
Перший рейковий паровий локоматив створив у 1804 році англієць Річард Тревітік. Цей паровоз довів, що машина з гладкими колесами може успішно пересуватися гладкими металевими рейками.
У 1789 р. Джеймс Уатт, винахідник парової машини, ввів термін для позначення потужності – «кінська сила», щоб показати, роботу скількох коней може замінити парова машина. Уатт, спостерігаючи за роботою коней на шахтах, зауважив, що один кінь, за 1 хвилину здатен підняти вантаж вагою до 150 кг з глибини 30 м.
v
Сьогодні залізниці є в 151 країні
світу, при цьому залізниці довжиною понад 1000 км мають лише 86 країн. Залізничні
магістралі значно різняться за довжиною та роллю в економіці. Найдовша
залізниця у США – близько 258 тис. км, а найкоротша прокладена у Ватикані –
близько 850 м.
Залізничні
рекорди
v
Найнижче
залізничне полотно – 240 м нижче рівня моря – знаходиться в тунелі Сейкан, що
з’єднує японські острови Хонсю та Хоккайдо. Довжина цього тунелю – 53. 8 км.
v
Найвища
залізнична станція розташована в горах Тибету. Вона називається Тангла і знаходитися на висоті 5 км над рівнем
моря.
v
Найдовший
пасажирський потяг вирушив у путь у Бельгії в 1991 р. Він складався з 70
пасажирських вагонів загальною масою 2.7 тис. т; довжина цього потяга
дорівнювала 1730 м.
v
Найдовший потяг, який тягнув один локомотив, був
сформований у США: 250 вагонів загальною вагою 15.5 тис. т.
v
Найбільший
залізничний вокзал у світі – Grand
Central
Terminal
у Нью-Йорку. Він має площу 19 га і розміщується на двох рівнях. Тут 44
платформи і 67 колій. До верхнього рівня підведено 41 залізничну колію, до
нижнього 26.
v
Сучасний рекорд швидкості на рейках встановив японський потяг на магнітній подушці SC Maglev LO Series – 603 км/год (2015).
Немає коментарів:
Дописати коментар