вівторок, 30 травня 2023 р.

4 червня – День працівників водного господарства



Указом Президента України від 18 березня 2003 року в Україні встановлено професійне свято - День працівників водного господарства, який відзначається щорічно в першу неділю червня.

Водне господарство України тісно пов’язане з усіма галузями народного господарства і впливає на розвиток і розміщення продуктивних сил. Воно має вирішальне значення в забезпеченні необхідних соціальних і побутових умов життя населення.

Всі функції, які пов’язані з регулюванням водних ресурсів, їх збереженням, використанням і відведенням використаної води, а також із запобіганням руйнівної дії вод, тісно переплетені між собою.

За багаторічними спостереженнями потенційні водні ресурси річкових вод становлять 209,8 куб. кілометрів, з яких 25 відсотків формується в межах України, решта надходять з Білорусі, Румунії. Доступні для широкого використання водні ресурси формуються здебільшого в басейнах Дніпра, Дністра, Сіверського Дінця, Південного і Західного Бугу, а також малих річок Приазов’я та Причорномор’я.

Усунення нерівномірності розподілу водних ресурсів в Україні здійснюється за допомогою 1160 водосховищ загальним об’ємом майже 55 куб. км, понад 28 тис. ставків, 7 великих каналів.


Водним господарством України експлуатуються групові та локальні водопроводи загальною довжиною 3400 км.

Загальна площа земель в Україні, які потребують зрошення, становить 15 млн. га, а зрошується 2,5 млн. га, що складає 7% від загальної площі сільгоспугідь. З 5,4 млн. га перезволожених земель осушено 3,3 млн. га.

Важливою водогосподарською проблемою є захист територій, які знаходяться під загрозою паводків і підтоплення.

В 2023 році День працівників водного господарства України припадає на 4 червня.

Вода є основою життя людини. А водне господарство – важливою складовою економіки країни. Раціональне використання одного з найдорожчих природних багатств людства – води, її збереження для нинішніх та прийдешніх поколінь – першочергове завдання фахівців водного господарства. Адже саме вони, завдяки нашим спільним зусиллям, володіють глибокими теоретичними знаннями, умінням організації, планування й управління водним господарством. У цей день зичимо Вам міцного здоров’я, творчого натхнення, невичерпної енергії та добробуту.


У нашій бібліотеці є книги про водне господарство України, зокрема про водні ресурси Волині. Запрошуємо до бібліотеки!

        Водне господарство в Україні / за ред. А. В. Яцика, В. М. Хорєва. – Київ : Генеза, 2000. – 456 с.: іл., карти.

        Герасимчук З. В. Еколого-економічні основи водокористування в Україні : навч. посіб. / З. В. Герасимчук, Я. О. Мольчак, М. А. Хвесик. – Луцьк : Надстир’я, 2000. –

364 с.

        Мольчак Я. О. Річки Волині / Я. О. Мольчак, Р. В. Мігас. – Луцьк : Надстир’я, 1999. – 176 с.

        Мольчак Я. О. Еколого-економічні основи водокористування : навч. посіб. / Я. О. Мольчак, В. О. Фесюк. – Луцьк : РВВ ЛДТУ, 2007. – 584 с.

        Озеро Світязь : сучасний природно-господарський стан та проблеми / за ред. проф. Я. О. Мольчака. – Луцьк : РВВ ЛДТУ, 2008. – 336 с.

        Павлов В. І. Басейнове управління водними ресурсами : досвід та пріоритети : монографія / В. І. Павлов, А. В. Сташук. – Рівне : НУВГП, 2013. – 334 с.

        Поверхневі води Волині : колект. моногр. / за ред. проф. Я. О. Мольчака. – Луцьк : Терен, 2019. – 344 с.

        Формування режиму природних вод району Шацьких озер в сучасних умовах / за ред. М. І. Ромащенко, Ю. Й. Бахмачука. – Київ : Аграрна наука, 2004. – 96 с.
















Немає коментарів:

Дописати коментар